Strona główna Promocje bankowe Najlepsze lokaty Konta osobiste Konta firmowe Karty kredytowe

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska? Jak zrezygnować z karty kredytowej w Santander Bank Polska? Aktualna instrukcja 2022

Na wstępie zaznaczę, że poniższa instrukcja dotyczy produktów Santander Bank Polska SA (dawniej Banku BZ WBK SA) a nie Santander Consumer Bank, który pomimo wspólnego właściciela działa jako odrębna instytucja finansowa.

Podejmując decyzję o zamknięciu konta lub rezygnacji z karty chcemy to zrobić jak najszybciej, bez zbędnych formalności. Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na dwa pytania. 

  • Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska? 
  • Jak zrezygnować z karty kredytowej w Santander Bank Polska? 

W jednym miejscu umieściłem informacje dotyczące konta i karty, ponieważ proces wygląda identycznie, zarówno w stosunku do zamykania konta osobistego, jak i karty kredytowej.

Ogólne informacje dotyczące zamykania rachunków i rezygnacji z kart w bankach znajdziesz we wpisie: Jak zrezygnować z konta osobistego lub karty kredytowej?

W jaki sposób zamknę konto osobiste lub kartę kredytową w Santander Bank Polska?

Na stronie internetowej Santander Bank Polska ciężko znaleźć informacje o tym jak zamknąć konto lub zrezygnować z karty. Najczęściej zadawanym przy klientów banku pytaniem jest, czy można zamknąć konto w Santander Bank Polska przez internet? Niestety ale nie jest możliwe zamknięcie konta za pośrednictwem bankowości internetowej bez kontaktu z pracownikiem banku, klikając tylko w odpowiednie opcje. Istnieje jedynie możliwość kontaktu przez wideoczat z pracownikiem, który teoretycznie mógłby przyjąć dyspozycję zamknięcia konta lub karty. Z własnego doświadczenia wiem, że i tak konsultanci odsyłają na infolinię. Prawdopodobnie wynika to z tego, że obsługą tego typu zgłoszeń zajmuje się oddzielny wydział w Poznaniu, który nie obsługuje bezpośrednio infolinii, tym bardziej wideoczatu.

Zrezygnować z konta lub karty w Santander Bank Polska można:

  • kontaktując się telefonicznie z infolinią banku lub wideoczat, rozmowę audio przez bankowość internetową,
  • składając dyspozycję zamknięcia osobiście w oddziale,
  • wysyłając wypowiedzenie listownie na adres banku.

Po 28 dniach konto zostanie zamknięte a jeśli zrezygnowałeś z karty kredytowej, po 30 dniach zmieni ona status na “zastrzeżona”. Jeszcze przez miesiąc będzie aktywny rachunek karty, na który można spłacać ewentualnie wykonane wcześniej transakcje lub naliczone opłaty. Jeśli karta była podłączona do portfela elektronicznego jak np. Google Pay, czy Garmin Pay, zostanie automatycznie usunięta z aplikacji. 

Zamknięcie konta Santander Bank Polska
Przez internet:Brak możliwości bezpośrednio z bankowości internetowej
Przez infolinię:1 9999 (z zagranicy: 48 61 81 1 9999)

w dni robocze, w godz. 9.00 – 17.00

Wypełniając i wysyłając formularz kontaktowy na stronie banku.

Po wysłaniu formularza nastąpi kontakt telefoniczny ze strony banku w celu przeprowadzenia procedury zamknięcia konta/karty.
W oddzialeZłożenie w dowolnym oddziale dyspozycji zamknięcia rachunku konta osobistego lub karty kredytowej
Listownie na adres:Oddziału, w którym konto było zakładane
lub na adres Centrali:
Santander Bank Polska S.A.
al. Jana Pawła II 17
00-854 Warszawa
Okres wypowiedzenia:28 dni dla konta, 30 dni dla karty kredytowej
Oferta na zatrzymanie:Zwolnienie z opłat za kartę kredytową na okres 6 m-cy, możliwe na 1 rok, w szczególnych przypadkach dodatkowy bonus zwrotu 1% za płatności kartą

Zamknięcie konta lub karty w trakcie rozmowy lub wideoczatu w bankowości internetowej lub mobilnej

W bankowości internetowej i mobilnej istnieje opcja dająca możliwość zamknięcia konta lub rezygnacji z karty kredytowej. Niestety próbując w ten sposób zrezygnować z karty kredytowej zostałem odesłany na infolinię.

Jeśli jednak chcesz spróbować musisz zalogować się do bankowości internetowej lub mobilnej. Następnie w zakładce “Twoje sprawy” wybrać z sekcji twoich produktów “Konta” lub “Karty kredytowe”. Na kolejnym ekranie z dostępnych opcji wybierz “Zrezygnuj z konta” lub “Zrezygnuj z karty”. W kolejnym kroku musisz wybrać jeden z trzech dostępnych sposobów kontaktu: wideoczat, rozmowa audio lub język migowy. Zostaniesz połączony z konsultantem. Nie będzie potrzebna ponowna weryfikacja tożsamości.

Poniżej ilustracje, jak znaleźć opcję zamykania konta w bankowości internetowej:

Źródło: strona internetowa bankowości internetowej Santander Bank Polska

Likwidacja konta lub karty w Santander Bank Polska przez infolinię

Najpewniejszym sposobem będzie likwidacja konta lub rezygnacja z karty za pośrednictwem infolinii banku. Można to zrobić tylko w dni robocze, w godz. 9.00 – 17.00. Rozmowa nie powinna zająć więcej niż 10 minut. Niestety sam czas oczekiwania na połączenie z konsultantem może trwać kilka minut.

Bank przygotował jednak na ten problem rozwiązanie. Jeśli nie chcesz czekać, wypełnij odpowiedni formularz kontaktowy. Dla posiadaczy konta osobistego formularz znajdziesz pod tym adresem. 

Formularz rezygnacji z konta osobistego Santander Bank Polska

Jeśli chcesz zrezygnować z karty kredytowej wypełnij formularz znajdujący się pod tym linkiem.

Formularz rezygnacji z karty kredytowej Santander Bank Polska

Po wysłaniu formularza skontaktuje się pracownik Santander Bank Polska i przeprowadzi telefonicznie przez całą procedurę zamknięcia konta/karty.

Proces zamykania konta lub likwidacji karty jest dosyć prosty. Podczas rozmowy konsultant potwierdzi tożsamość zadając kilka pytań dotyczących danych osobowych oraz posiadanych produktów, a jeśli sam zadzwoniłeś na infolinię, połączy do odpowiedniego działu. Pracownik “działu wypowiedzeń” będzie chciał poznać przyczynę, dla której chcesz zrezygnować z produktu banku. Jeśli dotyczy to opłaty za kartę, zaproponuje możliwość dalszego korzystania z karty bezwarunkowo bezpłatnie przez okres 6 miesięcy, a nawet roku. Jeśli ta oferta będzie dla Ciebie satysfakcjonująca i odstąpisz od rezygnacji, będziesz musiał pamiętać o tym okresie, ponieważ nie otrzymasz żadnego pisemnego potwierdzenia, a takiej informacji nie będzie również widocznej w systemie.

Jeśli jednak nadal chcesz zrezygnować z konta lub karty, konsultant odczyta tekst wypowiedzenia, a Ty będziesz musiał potwierdzić, że się zgadzasz. Pamiętaj, że rozmowa jest nagrywana.

Bank nie wydaje bezpłatnie dokumentu potwierdzającego zamknięcie konta ale możesz poprosić o powiadomienie sms-em. Otrzymasz dwie wiadomości, po złożeniu wypowiedzenia i kolejną po okresie wypowiedzenia.

Konsultant poinformuje Cię, że w ciągu 20 dni możesz zadzwonić i wycofać wypowiedzenie. Może również poinformować o próbie kontaktu ze strony banku w celu potwierdzenia czy nadal chcesz zrezygnować, aczkolwiek w rzeczywistości i tak takiego kontaktu ze strony banku nie ma.

Zamykanie konta osobistego w oddziale Santander Bank Polska

Nie zawsze możliwe jest udanie się do oddziału, w którym zawierałeś umowę. Dużym ułatwieniem jest to, że sprawę możesz załatwić w dowolnym oddziale banku. Listę placówek Santander Bank Polska znajdziesz tutaj. Nie powinno być problemu ze znalezieniem najdogodniejszej placówki. W dużych miastach znajdziesz jeden oddział w galerii handlowej czynny nawet w niedziele handlowe. 

Wszelkie formalności załatwisz na miejscu udając się do oddziału z dokumentem tożsamości. Podczas wizyty w oddziale złóż dyspozycję wypowiedzenia umowy rachunku i karty do konta. Poproś pracownika banku by przekazał kopię dokumentu potwierdzającego złożenie wypowiedzenia.

Zamykanie listownie konta osobistego lub karty kredytowej w Santander Bank Polska

Moim zdaniem najmniej pewnym sposobem zamknięcia rachunku w Santander Bank Polska jest wysłanie wypowiedzenia pocztą. Zalecam jednak zadzwonić na infolinię lub pójść osobiście do oddziału w celu zamknięcia konta. 

Na stronie internetowej Santander Bank Polska nie znajdziesz wzoru wypowiedzenia umowy. Przydatne informacje na temat przygotowania takiego dokumentu znajdziesz we wpisie: Jak zrezygnować z konta osobistego lub karty kredytowej? Ważna informacja: Santander Bank Polska akceptuje wypowiedzenia z podpisem złożonym w obecności notariusza. Przygotowane wypowiedzenie wyślij listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres:

Santander Bank Polska S.A.

al. Jana Pawła II 17

00-854 Warszawa

Po otrzymaniu wypowiedzenia pracownik banku skontaktuje się z klientem.

Jak widać zamknięcia konta lub rezygnacji z karty kredytowej w Santander Bank Polska najlepiej dokonać dzwoniąc na infolinię lub podając swoje dane kontaktowe w formularzu z prośbą o kontakt telefoniczny ze strony banku. Pozostałe sposoby wymagają dodatkowego zaangażowania. Brakuje możliwości zamknięcia konta bezpośrednio w bankowości internetowej banku.

Jesteś klientem Santander Bank Polska? Chcesz zrezygnować z konta? Sprawdź oferty innych banków:

Zapoznaj się z ofertą innych kont osobistych opisywanych na blogu lub sprawdź proponowane poniżej:

Jesteś klientem Santander Bank Polska? Chcesz zrezygnować z konta? Sprawdź oferty promocyjne innych banków: Promocje kont osobistych

Podziel się swoją opinią:

Zapisz się na newslettera

Wprowadź swój adres e-mail poniżej, aby otrzymywać newslettera.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych (adres e-mail) w celu otrzymywania wiadomości w ramach newslettera Bankowe ABC.
Zapisując się wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą mailową. W celu uzyskania szczegółów zapoznaj się z polityką prywatności. Otrzymasz maksymalnie 2 wiadomości w miesiącu, bez reklam i spamu. Możesz wypisać się w każdej chwili.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.